Follow Us @soratemplates

20/02/12

Kalah


Malam
Selamatkan aku dari kegelisahan,
Seharian telah membuatku lusuh dengan noda-noda.
Kali ini aku terjebak pada lubang yang sama.

Malam
Tolong aku dari kelalaian,
Panas telah membuatku kehilangan kontrol atas kehidupan,
Kali ini aku menuang luka kepadanya

Malam
Jaga aku dari bisikan setan,
Gerah siang membuatku lelah untuk berpura-pura
Kini aku mengukir duka dimatanya

Malam
Selamatkan aku dari ketakutan
Seharian aku telah berdebat tentang benar –salah
Kini aku mengubur diri dengan dosa

Malam
Beri aku kekuatan
Seharian aku telah berlari dari kenyataan
Kini aku mengingkari Tuhan

Malam
Beri aku petunjuk
Seharian aku berputar dalam lingkaran
Kini aku baru sadar kalau jalan ini tidak benar


Tuhan, selamatkan aku dari malam.

Tidak ada komentar: